April 19, 2014

born - THE STALIN -666-


Source:  vkei.jp
Wywiad: Takaya Yamamoto
Tłumaczenie: Ariane

- Tym razem wydaliście dwa wzory zdjęć nowego looku, prawda?

Ryoga: I oba równocześnie są głównymi wyglądami, ale te dwa wzory zostają niezwykle ożywione w MV. Jeśli chodzi przekaz, chcieliśmy przedstawić na tych zdjęciach przeciwstawionych sobie przebiegle wyglądających kolesi, kojarzących się z wojskową dyktaturą oraz walczący z byciem od nich zależnym humanizm. Gdy wybraliśmy tytuł "THE STALIN -666-", obraz agitacyjny stał się jeszcze silniejszy, a że piosenka sama w sobie również jest gwałtowna, w głowie nadawałem kształtu światu, który przekażemy myśląc, że ten album powinien być albumem "ofensywnym" (chodzi o atak, a nie obrazę ofc).

- Czy nazwa albumu wzięła się od głównej piosenki "THE STALIN"?

Ryoga: Samo słowo przyszło mi na myśl już wiele lat temu i planowałem kiedyś użyć go jako tytułu. A wszystko dlatego, że kiedy piosenka została ukończona to znaczy, kiedy zdecydowaliśmy o image'u, kiedy zdecydowaliśmy o tym, jak będziemy dalej ją kontrolować, pomyślałem, że chciałbym stworzyć jakieś odniesienie do tego, że będziemy po trochu rozprzestrzeniać naszą muzykę na świecie.

- Powiedzieliście, że "Ten album powinien stać się albumem 'ofensywnym'", ale czy tworzyliście go już od początku myśląc o takiej "ofensywnej" produkcji?

K: Koniec końców tak. W pre-produkcji, a potem podczas aranżowania wychodziły nam co raz bardziej niegrzeczne piosenki(śmiech).

Ray: Na początku było trochę więcej stonowanych brzmień. I z czasem gdy posuwaliśmy się co raz dalej z pre-produkcją, piosenki stopniowo się zmieniały i stawały agresywniejsze.

- Zatem, opowiedzcie o piosence tytułowej "THE STALIN".

K: To najtrudniejszy utwór do ukończenia. Gdy zdecydowaliśmy "Nagrajmy tą piosenkę!" przygotowanie jej w pre-produkcji zajęło nam strasznie dużo czasu, ale od etapu demowego została zmieniona 4-5 razy, ale od początku mieliśmy tylko stwierdzenie "THE STALIN" i po trochu zaczęły pojawiać się pytania "Czy to jest "THE STALIN"-owe?" czy "Jaki byłby 'THE STALIN'?" i koniec końców spróbowaliśmy znaleźć "THE STALIN"-a w wersji BORN. Ale w chwili, gdy dotarliśmy do momentu osiągnięcia „limitu”, to było jak objawienie. Dotąd praktycznie nie zdarzyło mi się jeszcze, żebym tak zmieniał prototyp jakiegoś utworu, dlatego bardzo mnie zdziwiło, jak ta piosenka uległa zmianie.

Ray: Na początku elementy digital były silniejsze. Jeśli chodzi o „THE STALIN”-owość to odrzucaliśmy wiele pomysłów i w krótkim czasie wersja tej piosenki uległa kompletnej zmianie.

K: TOMO za każdym razem, gdy dostawał co raz bardziej zmienioną wersję mówił „I do której wersji niby mam dograć perkusję?”

TOMO: Każdego dnia dostawałem inną aranżację (śmiech). Dlatego praktycznie do chwili nagrań nie miałem pojęcia co robić.

Ray: Tempo też się raczej zmieniło.

K: Nie mogłem skończyć tego utworu szybko, ponieważ naprawdę chciałem dać członkom chwilę na zastanowienie się, ale nie mogę powiedzieć, że było przyjemnie. Melodię wybrał Ryoga, ale myślę, że (przez niego) tym razem nie mieliśmy zbyt wiele czasu (na resztę).

Ryoga: Nie prawda!

K: Zrobiłbyś to samo, nie ważne ile czasu byś miał?

Ray: Przecież on jest typem, który odrabia pracę domową zadawaną na wakacje w ostatni dzień przed szkołą (śmiech)

Ryoga: Kiedy w końcu jestem zmuszony, przychodzi dreszczyk emocji.


[tbc...]

No comments:

Post a Comment